وطنم،بشنو سوز سخنم که هم آواز تو منم

اینجااستانبوله  

شب یکشنبه است و من توی طبقه ششم یه هتل سه ستاره که تمیزیشو خیلی دوست دارم روی تخت کنار پنجره خوابیدم .صدای خنده و گاهی آواز و جرینگ و جرینگ گیلاس آدمای پایین حس خوبی بهم  میده .سعی می کنم با صدای خر و پف بابام کنار بیام و خیلی تکون نخورم یا از جام پا شم تا مادرم که خوابش سبکه بیدار نشه.اینجا استانبوله و من شدیدا احساس تنهایی می کنم کسی باهام نیست تا توی خیابوناش که راه میریم با اشتیاق از آدما و تمیزی اونجا حرف بزنیم، مغازه هاشو نگاه کنیم حتی اگه نخوایم چیزی بخریم .سگ و گربه هایی که  کنار پیاده رو بدون هیچ ترسی از آدمانشسته یا خوابیدن رو ناز کنیم و هی تعجب کنیم از اینکه کنار پیاده رو مردم براشون ظرف غذا گذاشتن و گاهی که گربه ای میره کنار یا وسط خیابون آدما برشون میدارن و میزارشون تو پیاده رو تا ماشین بهشون نخوره.

اینجا استانبوله با ایاصوفیه زیباش جایی که دلم نمی خواست ازش بیرون بیام، با تنگه و پل بسفر، دریای مرمره و جزیزه هاش ،با توپ کاپی و دلمه باغچه و خیلی از جاهای دیگه،

با توریستهایی که از در و دیوار شهر می ریزن و دلار به جیب ترکها سرازیر می کنن.


اینجا استانبوله و من به آدمها و جاذبه های این شهر حسودی می کنم و دلم میگیره برای وطن خودم، برای ساکت و مظلوم موندنش ،برای همه قشنگیها و جاهایی که داره وخیلی از آدمهای دنیا نمیدونن و ندیدن یا می دونن وترجیح میدن که نبینن.




نظرات 9 + ارسال نظر
اسماعیل شریف ن‍ژاد پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:10 ب.ظ

اصلا استانبول داریم ...

خوش بگذره

سوغاتی یادتون نره

عسل شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:26 ق.ظ http://sweetworld.blogsky.com

ای بابا پس وروجکها کجا بودن؟؟؟

پردیس شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:02 ب.ظ http://www.pardisbakhtiari.blogfa.com

یاد یک ماه پیش خودم افتادم...مرسی از یادآوری..که نوشتیش...

شاعر زنده یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:15 ب.ظ http://azman-ta-to.blogfa.com/

شهری که معرفی کردید در نقشه جغرافیا ی در آمد ما نیست
سلام
پس باید منتظر نوشته های متفاوت از شما باشیم

باران یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:15 ب.ظ

سلام چه خبر خوبی!!!!!!!!!!
پس فینگیلیش بحرفید.............
خوش بگذره خیلی .....
به امید دیدار.

فووووووری دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:46 ب.ظ http://helpthemis.blogfa.com

قربون خاکشیر بشم
خیلی بهتر شد که عنوان رجعت کرد به آغاز خودش

آیه های زمینی سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:05 ب.ظ http://www.ayehayezamini91.blogfa.com

چه خوب که خوندمت "یک زن" خوب
نگران وطن نباش ...همه چی آرومه...
ما خوشحالیم...
بازم میام.

پری کاتب سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 03:50 ب.ظ

آخ که من دوس دارم این خانوم و بلاگ نوشته هاشو

خاطره پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:15 ق.ظ

دلموسوزوندی بروحالشوببر...

دوست داشتم الان اونجابودم مخصوصاروی آبهای جزیره ی مرمره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد