آقا ,موبایلی می خواهم که لمسی نباشد, نوکیا باشد, بعد خیلی هم جان سخت باشد.

مرد نگاه می کند با چشمهای کمی گرد و لبهایی که پوزخند می زنند . می گوید خب خانم یکی از همین نوکیاهای قدیمی را بردارید .به ردیفی که اشاره می کند نگاه می کنم توی دلم می گویم این ها را دوست ندارم.

می گویم برای من چه پیشنهاد می کنید. می گوید خانم الان موبایلها همه لمسی هستند.

تک تک نگاهشان می کنم اغلب صفحه بزرگ دارند و تقربا همه شان لمسی هستند.انگشت اشاره ام را می گذارم پشت شیشه و یکی را نشان می دهم .

من همه رنگها را دوست دارم ولی صورتی و آبی فیروزه ای و سبز کمرنگ را بیشتر.

رنگش صورتی است و صفحه نسبتا بزرگی دارد. می گوید این دست دوم است .با تعجب نگاهش می کنم دست دوم به این نویی ندیده ام . موبایل خودم را که نگاه می کنم جا به جا رنگش پریده است آن هم دست دوم حساب می شود دیگر.

توی دلم احساس خوشحالی می کنم که چه خوش شانسی ,چه خوب , موبایل دست دوم اینقدر نو .می پرسم خب چند ؟

قیمتش را می گوید و بلافاصله قیمت نو اش را هم می گوید بعد توضیح می دهد که نو این نمونه به ندرت گیر بیاید بعد کلی تعریف و تمجید از دستگاه و کارایی هایش می کند. اما من دیگر خیلی گوش نمی کنم چون این را دوست دارم و فکر می کنم این آقای مغازه دار راست گو ترین و رو راست ترین آدمی است که تا به حال دیده ام. سر آخر می گوید به والله مغازه بالایی نواش را 200 تومن بالتر می فروشد و من باز هم خوشحالم و به فروشنده که «خیلی جوان است , قد بلند و نسبتا خوش هیکل  ,صورتش کمی شبیه دخترهاست سفید و بدون ریش و سبیل یا حتی ردی از تراشیدن آن .دستهایش هم شبیه دخترهاست از دستهای من خیلی طریف تر است به نظرم ناخن بلند دستهایش را زیباتر می کند», اعتماد کامل دارم .

موبایل را دوست دارم رنگ صورتی و ظرافتش را و البته کارایی هایش

آقا مجتبی فامیلمان است می گویند موبایل باز است این را زنش می گوید .موبایل باز را تازه شنیده بودم یعنی اینکه هر چند ماه یکبار موبایلش را عوض می کند و مدل جدیدی که تازه به بازار آمده می گیرد البته فقط با دست دوم کار می کند این را که می گوید خوشحال می شوم و می گویم پس موبایلم را نشانش بدهم و نظرش را بپرسم .وقتی می آید با شوق و ذوق نشانش می دهم بلافاصله قیمتش را می پرسد, می گوید خیلی تند است باز هم صبر کن از دوستم سوال کنم .

از دست شویی که بیرون آمدم صحبتش تمام شد و تلفن را قطع کرد . گفت خیلی کلاه سرتان گذاشته حدود 200 تومن .وا می روم باورم نمی شود آخر چطور خدا را واسطه راست گویی اش می کرد چندین بار .

چند روز است موبایلم را نگاه می کنم می گویم هییییییی

نه اینکه مسئله اساسی هیییییییییییی های من پول باشد که البته برایم مهم است چون برای بدست آوردنش من که نه ,اما شوهرم کار می کند برای دولت .8 ساعت در روز و  بعضی از  روزها به 10 ساعت هم می رسد.

مسئله من آدمها هستند دیگر به هیچ کدامشان نمی شود اعتماد کرد به هیچ کس .فروغ جانمان می گوید دارد حالم از خودمان به هم می خورد از بس که سرمان کلاه می رود از بس که هنوز نفهمیده ایم گرگ شده اند آدمها و من هنوز فکر می کنم این طور ها هم نیست.

او می گوید پس به نظرت به چه کسی می شود اعتماد کرد ,دوستش داشت و عشق ورزید و من هنوز شک دارم هنوز فکر می کنم و البته معتقد نیستم, آدمهایی هستند که مثل ما باشند.

دلم می خواهد بروم سراغ پسر مغازه دار. بگویم چطور می توانی دروغ بگویی ؟احتمالا فکر می کنم با حرف من دچار عذاب وجدان می شود .

شوهرم می گوید وقتی چیزی را خریدی دیگر نه بپرس و نه پشیمان شو .الان هم فکر کن این را نو خریده ای .

خب نمی شود نمی توانم بپذیرم و درک کنم بد شدن آدمها و شاید زود اعتماد کردن خودم را.


می گویند نجات دهنده ای می آید همه ادیان می گویند.خب باشد می آید اما چه کار می تواند بکند, مثلا چوب جادوایی دارد, تکان می دهد و می گوید همگی پاک شوید درست مثل زمانی که آفریده شدید.

دور از فکر و ذهن است.

نمی دانم

نظرات 10 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:19 ب.ظ

سلام به نظر من نوکیا آشا 302 خیلی خوبه واقعا هم محکمه من ازش راضی هستم در مورد ادمای این دور و زمونه هم باهات موافقم ادمیتی نمونده

عسل دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:03 ب.ظ http://sweetworld.blogsky.com

اگر من بودم چندج قیمت میکردم کاش همین کار و کرده بودی اما حالا که خریدی به حرف همسر گوش کن و لذتش و ببر و بدون این 200 تومن ارزشش رو داره که دیگه به راحتی به مغازه داری حتی با دستهای ظریف و صورت معصوم اعتماد نکنی!

همسفر سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:40 ق.ظ

این روزگار گرگ زیاد داره، خیلیم زیاد و نمیشود به هر کسی اعتماد کرد ولی بخدا کسی که در عالم کودکی از خود یه دفعه صدای گرگ درآورد گرگ نیست. انداختنش در قفس گرگ ها درست نیست.

پسر باکره سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:56 ب.ظ

سرت سلامت خواهر!200 تومن فدای سرت!در ضمن شما چرا نمیای وب من؟

باران پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:04 ب.ظ http://www.bluerose.blogfa.com

سلام بانو
چه دنیایی شده که گریبان پاره میکنند برای مال دنیا دریغ که هنوز هم آدمهایی نفس می کشند که دنیای شان پاک است و دوست دارند که ادمهای دنیایشان پاک و قابل اعتماد و ساده بمانند اما نمی شود و نمی گذارند.........

مارال جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:58 ب.ظ http://www.osian00.blogfa.com

باید وقتی این چیزا رو میبینی فقط لبخند بزنی....کار دیگه ای به ذهنم نمیرسه...

پسر باکره شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:46 ب.ظ

http://kofre-b-enteha.blogfa.com/

فروغ یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:48 ق.ظ http://helpthemis.blogfa.com

سپاس که وقت گذاشتی برای نوشتن و ثبت جزئیات دقیق و گیرا
همیشه همینطور باش

نیل جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:03 ب.ظ http://saturno.blogsky.com/

گاهی خودتم می دونی داره سرت کلاه میره و تو دلت این جوری هستی ولی بازم نمی تونی چیزی بگی . شما هم وختی چیزی می خری اصن نشون کسی نده . شایدم فامیل موبایل بازتون اشتباه بگه . مردم همیشه دوس دارن بگن سرت کلاه رفته و اینا :))

;karimi یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:08 ب.ظ http://fanusekavir.ir

سلام
پایگاه ادبی فانوس کویر اولین وب سایت تخصصی شعر استان یزد شروع به فعالیت نمود . فانوس کویر حاوی اخرین اخبار . فراخوان های ادبی و اشعار ، مقاله های ادبی شاعران یزدی است . خواهشمندیم ضمن معرفی سایت یه همشهریان با ارسال اخبار ادبی ما را در این راه همراهی نمائید
باتشکر
WWW.FANUSEKAVIR.IR

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد