جنس ضعیف

چند روزی بود که می خواستم از نابرابری حقوق زن و مرد بگویم و از اینکه با تمام وجودم و برای هزارمین بار دریافتم که مرا جنس ضعیف می دانند.که برابری نیست بین من و جنسی که برتر شمرده می شود.این حس تکراری زمانی به من دست داد که می خواستم در دریا شنا کنم.آن هم در قسمتی که عمیق بود و شنا کردن ممنوع.آخر شما که نمی دانید من شناهای چهار گانه را که هیچ،انواع و اقسام حرکات نمایشی و زیر آبی و رو آبی را مثل دلفین انجام می دهم.(شما همان شناهای چهارگانه را در ذهنتان تصور کنید).اما به همان دلایلی که بالا ذکر کردم:جنس ضعیف شمرده شدن ،به علاوه تعصب و غیرت مردان همراه نتوانستم.خیلی غصه ام گرفت .

می خواستم اینها را بنویسم تا اینکه در یک مجلس صحبت از زن دوم و سوم و... برای آقایان شد.میزبان تعریف میکرد که چهل پنجاه سال پیش در همسایگی شان فردی به نام حاج محمود قصاب زندگی میکرده.این آقا پنج زن داشته که همگی در یک خانه زندگی میکردند وچنان با صلح و صفا در کنار هم می زیسته اند که انگار نه انگار که با یکدیگر هوویند.البته همیشه خدا زنجیری به چه کلفتی به دیوار آویزان بوده تا کسی جرات شکایت از دیگری را نداشته باشد .

خانم یا آقایی که شما باشید دهان ما باز مانده بود مانند چه.. 

متحیر ماندم از بی عرضگی خانمها وبعد کلا منصرف شدم از گفتن و نوشتن اینکه من برابری می خواهم یا نمی خواهم جنس ضعیف شمرده شوم.

نظرات 2 + ارسال نظر
بانک اشعار اهل بیت (ع) شنبه 8 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:04 ب.ظ http://www.komeit.ir

این شعر مشق امشب من بود و خط زدند
این مشق را کسایی و عمان و محتشم

با سلام
از شما دوست گرامی دعوت میکنیم تا از سایت بانک اشعار اهل بیت (ع) دیدن فرموده و با عضویت در این پایگاه و ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، ما را در نشر و گسترش شعر شیعی یاری نمایید؛

منتظرتان هستیم ... یا حق[گل]
www.komeit.ir

فوری سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:13 ق.ظ http://helpthemis.blogfa.com

یاه..یاه...یاه حتما به سایت بالا مراجعه کن و به جای نوشتن این شر و ورها اشعاری از اهل بیت بنویس که هم ثواب دنیا ببری و هم آخرت!جنس ضعیف چیه؟!خداوند عادل همه ی بندگانش را یکسان آفریده!این خانوم فالاچی هم با این کتابش حرف یاد شماها داده!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد