قربونتون برم من

چند روزه توجهم به موضوع خاصی جلب شده،و اون این که: 

خیلی از افراد خصوصا خانومها،موقع صحبت با طرف مقابلشون که ممکنه همسر ،دوست و یا بچشون باشه ،کلمات و جمله هایی را به کار میبرن که من نمیدونم حقیقتا از دلشون برمیاد یا عادت کردن به به کار بردنشون. 

و چیزی که جالبتره برام اینه که این جملات تاثیر زیادی رو شنونده میزاره . 

براتون چند نمونه شو که از دوستانم شنیدم می نویسم و به نظرم اگه شما هم مثل من باشید میخندید در حالی که چشماتون گرد شده . 

مجتبی،الهی قربون تک تک سلولای بدنت برم 

مجتبی:تک تکشون خیلی زیاده گناه داری عزیزم 

مجتبی قربون بینی زشتت برم که شبیه گلابیه 

مجتبی:اخم می کنه 

اما به چشم من ظریف و عملی میاد 

مجتبی می خنده و ده دقیقه بعد آقا مجتبی همه خونه رو جارو برقی می کشه و ظرفا رو میشوره 

شکل دیگه ای از همین دسته که گوینده دو معنا را با هم می رسونه: 

حسین عزیزم ،پاشو قربون اخلاق گه مرغیت برم من 

حسین عزیزم، پاشو قربون کله کچلت برم من 

حسین عزیزم، پسر خوشکل مامانت، پاشو 

نمیدونم من چرا نمیتونم از این قبیل جملات استفاده کنم شاید به خاطر اینه که ندیدم یا نشنیدم مادرم ازشون استفاده کنه و اینکه هرگز دوستت دارم را برای ما به زبون نیاورد. 

(البته من به شدت مادرم نیستم )

باید یاد بگیرم و اولین شرطش اینه که آدم پررویی باشم. و به کار ببرم تو حرفام، نه به خاطر اینکه دوستم ،شوهرم و یا بچم کاری را که من می خوام انجام بده. چرا که داشتن این شخصیت از عهده من خارجه. 

بلکه فکر می کنم نشون دادن علاقه و عشق و محبت با بکار گیری کلمات یک هنره. که هم خودت خوشحال میشی و هم باعث رضایت و توجه طرفت میشه

نظرات 4 + ارسال نظر
رویای خاکستری دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 ق.ظ http://www.royayekhakestary.blogsky.com

سلام رها جان خوبی؟
وبلاگت خیلی زیباست. ایشالا یه وقت مناسب میام و مفصل میگردم توی وبت
موفق باشی گلم

مهدی دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:34 ب.ظ http://spantman.blogsky.com

الهی که من فدات بشم الهی که قربون این دست خطت برم واسه نوشته هات برم زیر تریلی ۱۸ چرخ آخ که الهی من بمیرم داغ تورو نبینم الهی جزه جگر بگیره دشمنت
بابا اینا که کاری نداره گفتنش من فکر می کنم فرد مناسبی نیست که بهش بگی

بداقبال دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:19 ب.ظ

الفاظی که بیان کننده عشق و محبت است هر چند واقعی و از ته دل نباشد ولی بر روی شنوده تاثیر مثبت خواهد داشت . بهر حال این هم یکجور انرژی مثبت دادنه

یک زن چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:55 ب.ظ

عزیز دلم مامان منم زیاد از این جملات استفاده نمی کرد ولی من برا دخترام زیاد بکار می برم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد